Nov 5, 2009

quick update laa..


1.
Siapa Paling Bodoh??

Suatu hari dua orang kaya sedang duduk-duduk di cafe,
sambil berborak kosong tentang orang gaji masing-masing

Org kaya I: “Kau nak tau tak orang gaji aku tu bodoh nak
mampus.Kalau tak caye lihat ni…”

Terus dia panggil si Adi orang gajinya.

“Adi, ini RM10 , pergi ke kedai, dan
belikan saya kereta ferrari.”

Adi pun menjawab dengan sopan,

“yes sir! right away!”

Terus dia bergegas kekedai yang ade jual kereta.
Orang kaya I itu terus mengatakan pada kawannye tu,

“tengok kan betul tu? dia bodoh nak mampus”

Org Kaya II: “Haha, itu tak de ape-ape lagi…
saya punya orang gaji lagi bengap”.

Terus si org kaya II memanggil Ali,

“Ali, pergi ke rumah saya,
lihat sama ada saya ada di rumah atau tidak”


Ali: “yes sir! right away!”
ali pun bergegas ke rumah tuannya.

Orang kaya II memandang temanye sambil ketawa
Tidak berapa lama kemudian kedua-dua orang gaji
ini bertemu ditengah jalan.

Adi: “Ehh you know, my boss is soooo stupid lah. Dia bagi aku $10 dollar dan suruh pergi beli ferrari, manalah boleh kan ari ni ari minggu tentulah kedai tutup.. “

Ali: “My boss pun stupid dum dum gak. Ada ke dia buleh
suh aku balik umah tengok dia ada kat umah ke tidak..”

2.Haiyaaa

ada seorang budak...cemburu pada adiknye yg
baru lahir ..ketika ibunya tidur,
puting susu ibunye disapu racun..
esoknye ,PEMANDU mereka MATI .
o_O"


3..Karangan budak darjah 4.

Pagi itu pagi minggu. Cuaca cukup sejuk sehingga mencapai takat suhu beku. Sebab itu saya tidak mandi pagi sebab air kolah jadi air batu dan air paip tidak mahu keluar sebab beku di dalam batang paip . Pagi itu saya bersarapan dengan keluarga di dalam unggun api kerana tidak tahan sejuk. Selepas itu emak saya mengajak saya menemaninya ke pasar. Tetapi saya tidak mahu. Selepas emak menikam perut saya berkali-kali dengan garfu barulah saya bersetuju untuk mengikutnya. Kami berjalan sejauh 120 kilometer kerana pasar itu letaknya 128 kilometer dari rumah.


Lagi 8 kilometer nak sampai pasar saya ternampak sebuah lori kontena meluru dengan laju dari arah belakang. Dia melanggar emak saya. Emak saya tercampak ke dalam gaung. Dia menjerit 'Adoi!'. Lepas itu emak saya naik semula dan mengejar lori tersebut. Saya pun turut berlari di belakang emak saya kerana takut emak saya melanggar lori itu pula. Pemandu lori itu nampak kami mengejarnya. Dia pun memecut lebih laju iaitu sama dengan kelajuan cahaya. Kami pula terpaksa mengejar dengan lebih laju iaitu sama dengan dua kali ganda kelajuan cahaya.


Emak saya dapat menerajang tayar depan lori itu. Lori itu terbabas dan melanggar pembahagi jalan lalu bertembung dengan sebuah feri. Feri itu terbelah dua. Penumpang feri itu yang seramai 100 orang semuanya mati. Pemandu feri itu sangat marah. Dia pun bertukar menjadi Ultraman dan memfire pemandu lori. Pemandu lori menekan butang khas di dalam lori dia..lori itu bertukar menjadi robot Transformer. Mereka bergaduh di udara. Emak saya tidak puas hati. Dia pun terus menyewa sebuah helikopter di Genting Highlands dan terus ke tempat kemalangan. Dia melanggar pemandu feri yang telah bertukar menjadi Ultraman itu. Pemandu feri itu terkejut dan terus bertukar menjadi pemandu feri semula lalu terhempas ke jalanraya. Pemandu feri itu pecah. Pemandu lori sangat takut melihat kejadian itu. Dia meminta maaf dari emak saya. Dia menghulurkan tangan ingin bersalam. Tetapi emak saya masih marah. Dia menyendengkan helikopternya dan mengerat tangan pemandu lori itu dengan kipas helikopter. Pemandu lori itu menjerit 'Adoi..!' dan jatuh ke bumi.


Emak saya menghantar helikopter itu ke Genting Highlands. Bila dia balik ke tempat kejadian, dia terus memukul pemandu lori itu dengan beg tangannya sambil memarahi pemandu lori itu di dalam bahasa Inggeris. Pemandu lori itu tidak dapat menjawab sebab emak saya cakap orang putih. Lalu pemandu lori itu mati. Tidak lama kemudian kereta polis pun sampai. Dia membuat lapuran ke ibu pejabatnya tentang kemalangan ngeri itu. Semua anggota polis di pejabat polis itu terperanjat lalu mati. Orang ramai mengerumuni tempat kejadian kerana ingin mengetahui apa yang telah terjadi. Polis yang bertugas cuba menyuraikan orang ramai lalu dia menjerit menggunakan pembesar suara. Orang ramai terperanjat dan semuanya mati.


Selepas itu emak saya mengajak saya ke pasar untuk mengelak lebih ramai lagi yang akan mati.
Di pasar, emak saya menceritakan kejadian itu kepada penjual daging. Penjual daging dan peniaga-peniaga berhampiran yang mendengar cerita itu semuanya terkejut dan mati. Saya dan emak saya terus berlari balik ke rumah. Kerana terlalu penat sebaik saja sampai di rumah kami pun mati. Itulah kemalangan yang paling ngeri yang pernah saya lihat sebelum saya mati.

p/s:aku copy paste semua ni.later, aku proper update -_-"


si blogger's thought;
"..none"
...dan itu aku.

69 comments:

sharamli said...

w0it..dajah 4 tulis pjg bejela...cis

mier@merr said...

haha... yg last nih aku lom penah bc... terer tol org mati drjh 4 ni karang citer...

ko nk suh kitorg mati sama ke sbb bc citer nih?? hoho

aNiSa hANg tUaH said...

aku rase org kaye tu bodoh gak sebab suruh org gsji di buat keje bodoh
oastu nak ckp org bodoh
dah name org tu org gaji msti ah buat ape yg tuannye suruh buatt
:)

yeah2
updated dr copy paste yerp

:)

inDah iNdrIana said...

malang nyer la org gaji tuh

sayu=pilu said...

hoiooohoiii....adeh pusin pala aku baca karangan budak darjah 4 tuh wehg

Koyuki said...

tanak komen bleh tak..

??

BuLaN iTu aKu said...

tak tahan pasal puting + racun tu

jap2.. nak gelak sambil menitiskan air mata

putihpurple;) said...

kah kah kah kah ;D
naek sawan aku gelak ni haa..
dah2..lagi stgh jam aku mau exam..
haha;D
adoiii..
klau aku xleh jwp exam nnt aku akn ingt entry ni..sbb nk ilangkn rse cemas sbb xleh jwp..huhu~

cau cin cau~

arque said...

sharamli:

alaa kau pandai2 laa potong sikit2.
boleh kann?haha. ;P

arque said...

mier@merr:

itu laa pasal.terkejut jugak laa aku baca.

haha tahu takpe. ;P

arque said...

aNiSa hANg tUaH:

wohoho ini betul2 marah ke ape banyak sgt typo ni.kehkehkeh. ;P

haha.aku takde mood nak mengarag.uhuu~

arque said...

inDah iNdrIana:

ye sangat2 malang..

arque said...

sayu=pilu:

haha.pusing yang macam mane tu.36o punye pusing ke 180.ehehehe. ;P

arque said...

Koyuki:

kau dah komen pun yuki.ape daa.haha.

arque said...

BuLaN iTu KaU:

duhh tak sangka mak die ade affair dgn driver kann.hak3.nah tisu~ ;P

arque said...

putihpurple:

haha.okayh2.gud lak exam putihpuple. ;P

Solehah said...

kretif dan inovatif budak darjah 4..i like..lawak la cita bodoh membodohkan tu..hehe

acap said...

sukee yg nombor dua lah wakk..
aahhhaa ;D

arque said...

Solehah:

glad you like it. ;P

arque said...

acap:

haha cap.kau memang. ;P

{lumut} said...

aku suke no 2..

hahahahha.....

arque said...

{lumut}:

asal semua suka no 2.aku tak paham.explain2. ;P

told la hejauw said...

same jew bijaknnye org gaji ngan boss haahaha..

tp ak xsuke pon yg no 2 tuh.. :)

farah said...

no 2 tu senang je paham.

wakakaka.

acap said...

apsal sume org buat entri pasal tetek harini?
kenapaaaa???

sayu=pilu said...

eh acap aku tak buat n3 pasal tetek pun erhh... saya tak buat n3 pasal breast pun..heheheh

saya buat n3 pasal lain..tapi 18sg gak hahahahahah

acap said...

sayupilu buat entri selak kain.
lagi ganas.
cerita dalam kain.
tetek.
ciss!
titik.

Ries Lee said...

semuanya aku pernah bace dr maajlah mastika..
kecuali yg last tu...
tu aku pernah bace dr blog sape entah..

miss lulu said...

gile, seb bek aku tak mati nc cte tu

hahha

alhamdulillah masih hidup~~~

W[A]NZAI said...

hahhaaa no2 menjadi kegemaran rmai..bgs2.sma ngn aq.ahahhaaa~

btw,katna ko cri sume cter neh?
mcm best ja if nk lyn time2 xda keje n bosan..erkkk

LORD ZARA 札拉 said...

huhuhu~

laju ke copy and paste babe?

YobSumO said...

PEMANDU yang mati kn.

dah cerai ke belom mak dia tu?

siggplus said...

pemikiran budak2 sekarang memang dasyat..

masa aku kecik2 dulu main guli dengan aci duduk je..tak ada idea2 tulis macam ni..heh

chokio_nia said...

aku tak paham part pemandu tu..ape kes???

sI tEDI said...

no 1 dan 3 aku selalu baca..
no. 2 lom lg.. ekkekeke

arque said...

told la hejauw:

haah boss.bos menggong orang gaji pun menggong.
eh tapi ramai yg suka.aku pun suka. ;P

arque said...

farah:

aku tak paham laa farah.serius.explain dowh. ;P

arque said...

acap:

kau tak tau kaa??harini hari tetek sedunia.so chill!

arque said...

sayu=pilu:

haha.entri kau dasat jugak kot.selak2 kain.auuuw~ ;P

arque said...

acap:

ceyt.tetek jauh beza kot dgn titik.hahaha adei.

arque said...

Ries Lee:

aku pun macam pernah bace kat belog sape aku lupe.tapi takde idea kann.
so aku copy je laa.hoho.

arque said...

miss lulu:

huishh.hebat eh kau dapat bertahan. ;P

arque said...

W[A]NZAI:

no 2 fav semua sebab semua otak kuning dowh.haha.

aku ulat buku kot wan.cuba kau cari dalam buku teks science tingkatan 4.ahhaa.
google2.byk website cite pelik2 ni. ;P

arque said...

LORD ZARA 札拉 :

hahahaha.laju wo!macam pelesit laju. ;P

arque said...

YobSumo:

haah.belum cerai.mak dia carik driver baru kot.hiahaha.

arque said...

siggplus:

budak zaman sekarang.siap ade myspace,facebook semua dah.zaman dah berubah.heh. ;P

arque said...

chokio_nia:

tak.macam ni.mai aku nak cite.mak dia _________pemandu tu.sedang pemandu tu__________.die tak perasan ade racun kat ______.besoknye mati.

sila isi tempat kosong ye.haha. ;P

arque said...

sI tEDI:

suka nampak si tedi bace no 2 tu.eehehehe. ;P

Pinkribena is... said...

anep..lwk2! HAHAHA

aNiSa hANg tUaH said...

hehe.
aku nk komen lagi..

aku suke bace komen sume org..

oh yee

suke yg number 2 tu


lalalla

raxm raxis said...

malang betol pemandu tu..haha.. :D

miSs siv said...

aku punye karangan darjah 4 pendek je!

arque said...

Pinkiribena is... :

entry kau lagi lawak kot.betul2 atas lubang hidung aku kena. xP

arque said...

aNiSa hANg tUaH:

haha.ni datang nak bagitau suka no 2 laa ni.ok noted!aku pun suka no 2.sweet kannn no 2.haha. ;P

arque said...

raxm raxis:

untung ape dapat ______ boss punye kot.hahahaha.

arque said...

miSs siv:

budak zaman sekarang dah expert.terrer melebih2 dowh.

fitriah said...

haha no 2 tak leh bla.

fitriah said...

haha karangan tu lawak gile!

babymiLosh said...

mak chenta driver.. haiyOooo~~

arque said...

fitriah:

sunggoh?? karangan tu dasat amat. ;P

fitriah said...

dasat gile. sakit perut ak gelak. haha

arque said...

babymiLosh:

asal haiyoo?sweet kot.hahaha. ;P

arque said...

fitrah:

nak ubat sakit perut??minyak angin yuhyi cap limau?mau?? ;P

penaberkala said...

relese jap tensen ak baca,hak3
mmg karangan terbaik UPSR la tuh

LORD ZARA 札拉 said...

pelesit pun bleh kena potong~


hahahhaha~



dan tadi aku tolong cikgu kat sekolah potong batang.....


tebu~



hahahaha~

kimisai said...

gua ske story no 2, rgkas, pddat, byk pengajaran..hahha

arque said...

penaberkala :

terbaik kann. ;P

arque said...

LORD ZARA 札拉:

hahaha.suka betul kau bab potong-potong ni zara.heeee~ ;P

arque said...

kimisai:

yeah!no 2 best! ;P

 

Get this and more blogger templates free at "Free Blogger Help"